Thursday, October 28, 2010

CERITA KEPALA IKAN......

semalam aku masak lauk kari ikan bawal dan ikan bawal tiga rase.....ikan cuma 2 ekor je pun sekor kari sekor lagi buat tiga rase ......saja saja nak test kepakaran memasak jadik ke tak ...so kalau masak kari tak jadik tiga rase ader..kalo tiga rase tak jadik kari ader.....tapi kalo 2-2 tak jadi...hu hu hu..........nasib tak kene kencing dek suami sbb masakan tak memenuhi citarasa (cam dalam metro ari tuh)...tapi tak kot suami ku tak gitu.....hu hu mintak dijauhi....

Bila makan ikan nih teringat ingat cerita penyelia aku kat ofis...CC ASMAH (nama caps lock bg glemer sikit ha ha)

ada seorg suami bg hadiah kat isteri die kepala ikan ...bila ditanyer kenapa pulak bg kepala ikan??? (ye la kan nama pun hadiah suami nak bg isteri mestilah yg best2 kan....)so suami tu pun jawab sbbnyer isteri ni suke sgt makan kepala ikan......
tapi pada hakikatnya si isteri bukannya nak sangat makan kepala ikan tuh tapi die mahu bagi si suami dan anak anak makan part yg ada isi biar lah die dapat part kepala pun jadik lah asal kan suami dan anak2 dapat yg best best....itu lah pengorbanan si isteri tapi tak dapat dinilai oleh suami.....

tapi mmg pun betul citer tuh...aku kalo ada sekor ikan utk dikongsi berdua pun aku akan bg laki aku makan part yg berisi tang ekor tuh...so aku dpt part kepala pun tak per ....bukannya tak sedapkan ...kecuali kalo kari kepala ikan ..mintak maap yer ...laki aku dah sebat dulu tang kepala tuh.....hu hu ...

ok tu jer entry kali nih...bukan nak citer pasal aku masak per pun cumer sbenarnyer aku try masak 3 rase resepi kak nani rostam...mmg jadi plus sedap. tervaek ........

ok..nasihat untuk laki aku....kalo dah bace entry nih jgn lak nak bagi hadiah kepala ikan plak ek....

2 comments:

  1. wah...
    glamer cc Asmah...
    ni mst rindu yg tramat rindu kt cc kn?? hahhahahaa...
    sabo kak....
    minggu ni je tggl...
    nextwik dh leh ketemu...
    wee~~~ (^_^)v
    (jgn lupa wat lauk 3 rsa tu kt opis nnt ek!!)

    ReplyDelete
  2. lauk 3 rase tu postpone dulu la.....tak sempat nak masak pepagi..subuh subuh sapieeeee...hu hu ...windoo mmg la windoo tapi windoo lagik bile dapat cuti panjang lagik ....hu hu

    ReplyDelete